Hei, olen Digimuija Oy:n luova yrittäjä Etelä-Karjalasta, Lappeenrannasta. Olen graafikko ja web-suunnittelija, joka rakastaa muuttaa ideat selkeiksi, visuaalisesti vahvoiksi ja toimiviksi verkkosivuiksi.
Työssäni yhdistyvät visuaalinen näkemys, värien ymmärrys ja tekninen suunnittelutaito. Minulla on vahva kyky löytää oikeat ja saavutettavat väriyhdistelmät, jotka eivät ole vain näyttäviä, vaan myös helppokäyttöisiä ja selkeitä kaikille käyttäjille. Hyvin valitut värit tukevat paitsi sivuston tunnelmaa myös yrityksen brändi-ilmettä ja sen tunnistettavuutta.
Värit verkkosivuilla määrittävät yrityksestä syntyvän mielikuvan. Jos käytetään selkeitä, kirkkaita perusvärejä, niin usein syntyy mielikuva ammattimaisesta, tehokkaasta toimijasta. Kun mennään lämpimämpään värimaailmaan, tulee lukijalle tunne pehmeämmistä arvoista.
Saavutettavuus on oleellinen seikka värejä valitessa. Se ei ole vain tekninen vaatimus, vaan se on tapa varmistaa, että jokainen käyttäjä voi käyttää sivustoa vaivattomasti. Vastaväreillä, esim. keltainen ja sininen, saadaan aikaan voimakas kontrasti, mutta välttämättä tämä yhdistelmä ei ole visuaalisesti toimiva.
Kuvissa esiintyvät verkkosivut poikkeavat kaikki värimaailmoiltaan. Jääkiekkojoukkueen kannattajasivut toistavat jääkiekkojoukkueen värejä punaista, mustaa ja valkoista, kun taas koristeveistäjämestarin sivuilla on lämpimiä puun sävyjä. Maalausyrityksen sivun väritys valikoitui olemassa olevasta logosta, jossa on oranssi päävärinä.
Pääset tutustumaan kuvissa esiintyvien verkkosivujen värimaailmaan tarkemmin klikkaamalla linkkejä: